Klachtenprocedure Epos
Overal gaat het helaas wel eens mis, of lopen zaken soms niet helemaal zoals je zou willen. Bij Epos horen we dit graag van je, zodat we onze zorg- en dienstverlening kunnen blijven verbeteren. Het is voor beide partijen van belang er niet te lang mee te blijven zitten, daarom moedigen wij je aan om contact met ons op te nemen als je ergens mee zit. Goede ideeën om de zorg- en dienstverlening te verbeteren zijn natuurlijk ook van harte welkom!
Eerst praten
Epos vindt het belangrijk dat medewerkers zich respectvol opstellen en goede omgangsvormen tonen naar cliënten, hun familie en elkaar. Om iedereen hierover op één lijn te krijgen, is er een gedragscode voor de medewerkers opgesteld. Deze is op de locatie beschikbaar.
Als je een klacht hebt, bespreek deze bij voorkeur eerst met de persoon waar de klacht betrekking op heeft. Een rustig gesprek kan vaak al een hoop oplossen. Lukt dit niet, of leidt zo’n eerste gesprek niet tot een oplossing, dan kun je altijd contact opnemen met de leidinggevende.
Komen jullie er samen niet uit, kun je schriftelijk een klacht indienen bij de algemeen directeur. Cliënten en/of hun verzorgers kunnen een klacht aan de algemeen directeur kenbaar maken via: maureen@epos-zorg.nl. Een persoonlijke brief is ook mogelijk, deze kunt u versturen naar:
Epos, Blokzijlseweg 8, 8371VG, Scheerwolde, t.a.v. Drs. M.A. Brouwer MBA, algemeen directeur.
U bent niet verplicht uw klacht op deze manier kenbaar te maken. Rechtstreeks uw klacht kenbaar maken via een externe klachtenfunctionaris is ook mogelijk, zie ondersteuning voor meer informatie hierover.
Ondersteuning
Wil of kun je de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wens je onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.
Heb je je klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met je op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.
Wil je advies over hoe je om kunt gaan met een situatie waar je ontevreden over bent? Ook dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Je start dan nog geen procedure op. Geef je klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. Je kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet je niet welke klachtenprocedure voor jou geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg je mee helpen. Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.
Welke klachtenprocedures zijn er ook alweer?
Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
Bestaat uit:
Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO)
Bestaat uit:
Jeugdzorg vallend onder de Jeugdwet
Bestaat uit:
Wet Zorg en dwang, de Wzd
Bestaat uit:
Adres: Blokzijlseweg 8,
8371VG Scheerwolde
KVK:77642589
AGB: 22221168 - SGGZ/WMO
73737094 - WLZ
Epos voldoet aan de kwaliteitseisen en is goedgekeurd door GGZ kwaliteitsstatuut
&
TÜVNORD voor het kwaliteitssysteem volgens ISO-9001:2015 voor het bieden van verblijf en behandeling aan mensen met WLZ en SGGZ indicaties.